HUOM! Mikäli et vielä ole tunnistautunut pankkitunnuksillasi siirry tästä tunnistautumiseen.

FAQ - Usein kysytyt kysymykset

Miten voin hakea lainaa?

Haet lainaa nettihakemuksella tai tekstiviestillä. Tarkemmat ohjeet löytyvät etusivulta.

Milloin voin hakea lainaa?

Toimistomme on avoinna ma-pe klo 16-21. Käsittelemme lainahakemuksesi välittömästi päivystyksen auki ollessa, kuitenkin viimeistään varsinaisen aukioloajan alkaessa klo 16. Lainaa voi hakea ympäri vuorokauden.

Mitkä ovat lainaan liittyvät ehdot?

Tarkemmat toimitusehdot, säännöt ja rajoitukset lainaasi liittyen, löydät lainaehdoista.

Miksi minulle ei myönnetty lainaa?

Yleisiä syitä lainahakemuksen hylkäämiseen:

- Luottohäiriö
- Aikaisemmin myönnetty laina maksamatta tai maksu ei ole kirjautunut järjestelmään , kestää yleensä pari päivää.
- Puutteelliset henkilötiedot
- Salainen GSM-numero
- GSM-liittymä on jonkun muun kuin hakijan omistuksessa
- Aikaisemmin otetun lainan maksu on myöhästynyt
- Asiakkaalla on laina avoinna toisen Oy MR Capital Ab:n lainapalvelussa

Luottohakemuksen ohjeet voi tilata tekstiviestillä MROHJE numerosta 17100 (0,85 €/viesti).

Voit halutessasi estää markkinointiviestien vastaanoton lähettämällä viestin MRKIELTO numeroon 17100 (0,85 €/viesti).

Miksi en voi hakea lainaa salaisesta numerosta?

Hakijan henkilöllisyyttä ei voida tarkistaa ilman julkista numeroa.

Milloin laina pitää maksaa takaisin?

Laina täytyy maksaa viimeistään eräpäivänä, eli 14 tai 30 vrk:n kuluessa sopimuksen tekemisestä.

Pankkitilit

Lainat siirretään noin tunnin sisällä asiakkaan Nordean, Osuuspankin Sammon tai Aktian pankkitilille, kuitenkin viimeistään palvelun normaalin päivystyksen alkaessa klo. 16. Siirto asiakkaan käyttämän muun pankin pankkitilille kestää noin pari pankkipäivää.

Eräpäivän siirto

Voit hakea viikon lisää maksuaikaa laskullesi lähettämällä tekstiviestin MRSIIRTO numeroon 17100. Viestin hinta on 5 euroa ja se laskutetaan puhelinlaskussasi. Viesti tulee lähettää samasta puhelinliittymästä kuin mistä lainaa on haettu. Eräpäivän siirron voit tehdä yhden kerran 7 päivän pituisena ja sen voi tehdä vain ennen laskun eräpäivää. Monieräisissä lainoissa eräpäivän siirto kohdistuu laskuun, jonka eräpäivä on lähinnä seuraavana. Mikäli siirtohakemus on lähetetty eräpäivän jälkeen, ei eräpäivän siirtoa tehdä. Eräpäivän siirrosta sinulle ei tule uutta laskua vaan saat vahvistuksen tekstiviestillä: "Laskun eräpäivää on nyt siirretty 7 päivää eteenpäin. Huomioithan, että laskua ei voi siirtää enää toista kertaa." Mikäli takaisinmaksu eräpäivän siirron jälkeen ei kirjaudu uutena eräpäivänä, lähetetään asiakkaalle maksumuistutuslasku 5 euroa/kpl ja viivästyneeltä ajalta korkolain 4.2.§:n mukaista viivätyskorkoa uudesta eräpäivästä maksupäivään asti.

Sähköinen lasku

Mikäli haluat pikavippilaskusi sähköisessä muodossa paperilaskun sijasta, ole hyvä ja tee ilmainen Netposti-sopimus osoitteessa www.posti.fi/netposti ja valitse lähettäjäluettelosta lähettäjäksi MR Capital Oy. Näin saat laskusi Netpostilaatikkoosi ja ilmoituksen tästä sähköpostiisi.